onsdag 18 februari 2009

Tidseffektiv?

Är så otroligt trött just nu. En natt av förvärkar som man dvalar sig igenom är trots allt en natt utan alltför mycket sömn. Hade varit väldigt skönt att få sova en helnatt inte minst för att känna att morgondagen kan vara till nytta.
Det känns lite som en kamp om tiden.

Idag jagades jag hela tiden av tanken - "tänk, vad skönt att ha gjort det här och det där också innan barnet är fött!". Följden var alltså att jag inte tog mig någon tid alls att vila. Istället använde jag tvättiden till max och tvättade t o m duschdraperiet...
"Vem vet när vi kommer ha tid att göra det nästa gång?", tänkte jag medan jag sprang ner i tvättstugan för tjugonde gången...

2 kommentarer:

  1. Oj, vad jag känner igen det där. Men, vila, vila, vila - för det vet du inte när du kommer få göra igen när skrutten kommer:D Skämt åsido. Samla krafterna och njut. Det hann inte jag göra innan Nils kom och det ångrar jag att jag inte planerade bättre för. Och lycka till med det kommande födslandet. Det ser ut som vi har mycket gemensamt - ska bli kul att höra mer om hur ditt fyrbarnsliv blir!

    SvaraRadera
  2. Ja, visst verkar vi ha mycket gemensamt! Har också nöjt konstaterat det när jag följt din blogg. Alltid skönt med någon som går lite före hela tiden och som kanske kan förklara de där gåtorna som dyker upp under vägen.
    Vila, var det, ja...

    SvaraRadera