måndag 22 november 2010

Tack!


Mycket röd om kinderna, och glad också för den delen, tackar jag just nu renoverandes Librarybeth för denna award som hon så vänligt givit mig! Det är den första för min del och reglerna är att man när man fått denna award så ska man kopiera in bilden och lägga den i sin blogg.
Man ska tacka (såklart!) och länka till den som skickat awarden.
Sedan var det då sju saker om sig själv som man ska skriva ned.
  1. Jag äter nästan uteslutande yoghurt och müsli som lunch på vardagarna. Och blir inte trött på det.
  2. Vad jag också kan äta nästan hur mycket som helst av är stora (jättestora) colaflaskor.
  3. Jag föredrar att sova, sitta och träna på rums vänstra sidor.
  4. Jag är mörkrädd.
  5. Jag tog körkort sent (2002) efter att nästan 10 år tidigare ha avbrutit körandet pga körskollärarens mycket trista sexistiska manér. Trist nog, så där i efterhand, avslutade jag efter lyckat teoriprov bara några veckor ifrån uppkörning...
  6. Jag är barnsligt förtjust i amerikanska ever-greens och kan en mycket stor mängd av dessa klassiska sånger.
  7. Varje år kring jul ser jag "När Harry mötte Sally". Det har blivit en tradition som nu hållit i sig i kanske 15 år? Feel-good när det är som allra allra bäst.

Och skicka den vidare förstås. Till sju stycken.
Jag inbillar mig att en hel del av dem jag läser redan fått den, men testar att skicka till ett urval av dem jag gärna läser;
cbloggen, Evils grubblerier, Kajsas, Prästflickan, Anna ser dej, fru A:s dagar och Brunchgirl.

6 kommentarer:

  1. åååå hur ska jag kunna komma på sju grejer jag inte redan skrivit... :) vi tog körkort samma sena år!

    SvaraRadera
  2. fru a: Hehehe! Man får gräva i de djupaste lagren. Skönt att höra att det finns andra som väntar till mogen ålder för körkort. Jag tycker i alla fall att det var en mycket bättre upplevelse 2002 än 1994...

    SvaraRadera
  3. Iiih, vad kul att du hakade på och så kul det var att läsa dina 7!!! Och så otroligt gött att någon mer fortfarande myser förtjust över När Harry mötte Sally. Jag törs ju knappt outa med att jag fortfarande tokgillar den filmen....

    SvaraRadera
  4. Librarybeth: Jag blir så glad att höra att det är fler än jag som tillhör NHMS-fancluben!

    SvaraRadera
  5. Tack, tack! Vad kul att du tänkte på mig!

    Jag gillar inte kedjebrev och har inte 7 bloggar jag följer, så jag kommer inte skicka awarden vidare. Däremot kanske jag skriver 7 saker om mig själv. :)
    Kram!

    SvaraRadera
  6. C: Har precis läst ditt inlägg! Mycket intressant läsning! Kram

    SvaraRadera