söndag 28 november 2010

Dag 18 - Min favoritfödelsedag

Rubinen 18 dagar.
Jag är en sådan där som älskar födelsedagar; och inte bara min egen då. Men jag vet bestämt vilken som är min favorit. Den firade jag året då jag fyllde 32 år och precis hade blivit förälder.

För fastän det är födelsedagsbarnet som är i fokus (och ska så vara) var det något fantastiskt att sitta där med något mycket viktigare och större i famnen; någon som gjorde det fullständigt självklart att firandet från och med då tonades ned och blev lite lagom uppmärksamhet på en dag som kommer allt snabbare igen för varje år som går.
När min hårddisk kraschade med alla bilderna från min graviditet med Rubinen och hans första åtta månader fanns dock bilderna från min födelsedag kvar. Det var nämligen inte jag eller maken som tog dem utan min mosters fina make.

2 kommentarer:

  1. Åh, vilken fin bild! Och vilken tur att den finns kvar! :)

    SvaraRadera
  2. Kajsa: Jaa, en himla tur. Allra mest ledsen är jag över bilderna från sjukhuset, både innan och efter Rubinen kom till världen...

    SvaraRadera