söndag 21 november 2010

Dag 12 - I min handväska

Jag är vanemänniska med mina handväskor och när jag väl bytt byter jag sällan tillbaka (för då har jag oftast slitit ut dem...). Fast just nu använder jag faktiskt regelbundet två olika. En axelremsväska och en stor "påse". Samt två gånger i veckan blir det träningsväskan som handväska.
Mobiler, börs och kalendrar flyttas runt och finns alltså i alla (även träningsväskan alltså) väskorna.
I min bruna finns:
  • kvitton
  • halstabletter
  • Eight Hour Cream
  • pennor
  • olika typer av läppglans (som jag aldrig använder, men har någon konstig ambition att göra) och cerat
  • bindor
  • näsdroppar, zyx, ipren, voltaren, plåster och panodil
  • ett handkors
  • spegel
  • jojo-kort (busskort alltså)
  • usb-minne
Och i den stora påsen finns:
  • kvitton
  • handskar
  • små "teckningar" som Rubinen gjorde under högmässan idag
  • Smashbox compact anti-shine
  • pennor
  • ipren
  • plastpåsar (för fall av bajskalsonger)
  • oral fixation mints i smaken kanel
  • headset till iPhone
  • en liten tub colgate sensitive pro-relief som jag fick för mina ilningar i tänderna hos tandläkaren sist
  • handsprit
Kvitton tenderar att ta över alla mina väskor och jag är riktigt dålig på att rensa ut. Någon gång om året sker det...

3 kommentarer:

  1. gar massa väskor som jag flyttar runt grejer i men aldrig riktigt tömmer helt heller.. det är som ett litet basförråd i varje väska ;)

    SvaraRadera
  2. Jag känner igen det där med kvitton. Jag är precis likadan. Jag hatar kvitton men av någon underlig anledning finns de´både här och där i mitt liv och framförallt i mina väskor

    SvaraRadera
  3. Suzan: Bra med ett basförråd i varje väska! Jag blir lika besviken varje gång jag inser att något så där livsviktigt saknas i väskan som används för tillfället...

    Yogamamma: Jag hatar också kvitton. Äntligen har jag börjat säga nej till dem här och där, men jag lyckas ändå hitta dem i högar i mina väskor...

    SvaraRadera