tisdag 8 juni 2010

Sjätte inskolningsdagen

Hela familjen uppe kl 5.20. Sådär kul. Med lite ansträngningar, irritation och småsurhet på alla fronter somnade Pydd igen efter några timmar. Bra, för lunchutsikterna...
Rubinen å andra sidan gnällde och gäspade, men blev så småningom på bättre humör i tid till dagisavfärden.
Lämningen av honom gick som en dans och gråten hos Pydd, när jag gick idag, var mindre häftig än igår. Skönt.
Det rapporterades vid hämtningen att hon ätit. Jättebra. Ett mycket gott tecken, för hon är en storätare av naturen och om hon börjar agera "som vanligt" är det ju strålande.
Dock hamnade vi i samma situation som igår när vi skulle gå och hade jag varit mer offensiv hade jag konfronterat personalen bättre. De har gett oss tillåtelse för Rubinen att vara där på de tider han behöver; det borde vara överagerat då. Varför känns det inte så? En specialpedagog som jag tyckt illa om från början, eftersom hon är extremt skuldbeläggande utan att vara insatt, befann sig också i hallen när Rubinen snyftade över att han inte skulle gå hem med oss idag utan stanna i två timmar till. Jag kan ge mig på att hon intrigerar järnet nu.
Imorgon är det andra rutiner. Då stannar Pydd över vilan. Efter den hämtar jag givetvis hem båda två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar