tisdag 29 mars 2011

Time-out Berlin

Jag kom tillbaka sent i söndags och satte nyckeln i dörren efter en tre-minuters-promenad från tåget. Ljuvligt att vara hemma, ljuvligt att få vara borta ett tag. Långa samtal till punkt, långa promenader, ljuvliga hela nätters sömn, fotoutställning, underbar mat och gott vin, shopping och nygamla vyer.
Och väl hemma, en stilla längtan efter att Rubinen skulle komma insmygande, så att jag kunde få snusa honom i nacken och krama hans hand.
Jag kommer aldrig förneka att en av de största fördelarna med att resa är att få komma hem igen. Fast jag har haft det alldeles alldeles underbart.

3 kommentarer:

  1. Kära du, så skönt det låter. Både att få resa bort men mest att få komma hem! Och psalmen du skrev om, har aldrig hört den men tyckte mycket om texten. kram!

    SvaraRadera
  2. Det låter skönt! Jag älskar att resa men lever tycker ändå att det ligger mycket i "borta bra men hemma bäst". Bara den lyxen att få komma hem till ett vackert hem. Och fina ungar. Och väluppfostrad man. Det är najs.

    SvaraRadera
  3. annika: Det var verkligen en välsignelse att få åka iväg just nu. Jag ser saker mycket klarare nu, väl hemma igen. Det är väl så att att perspektivet behöver justeras för att få lite klarhet ibland. Kram!

    Magda.nu: Precis. Och det var just så. Välstädat hem, dessutom! Fina fina ungar och en man som saknat och som jag saknat. Ganska förträffligt faktiskt...:)

    SvaraRadera