måndag 30 mars 2009

Sensation-seeker

Igår kväll kändes mina ögon lite skumma. Dimmiga, liksom. Även med glasögon.
Och plötsligt när jag gör mig färdig för natten (efter två House-avsnitt, säsong 1 som jag lätt hade kunnat maraton-se om livet sett annorlunda ut...) väller varet upp och täcker iris. Fy. Jag som aldrig haft ögoninflammation. Men som förälder får man ju testa på det mesta och ofta betydligt mycket värre än barnen (R var hemma tisdag-torsdag, mycket bättre torsdag och på dagis på fredag. På fredag vid lunch är det TILLBAKA igen och vi får hem ett kladdigt barn... Nu undrar man ju förstås om det ska gå runt runt runt som hjulen på bussen.)

Och det mycket makabra är att en liten del av mig är lite nöjd äver de röda ögonen. För även om ingen önskar sig ögoninflammation (med tanke på svårigheten att hålla övriga i hushållet smittfria), så har jag alltid undrat hur det är och känns...
Svaret är följande; det känns inte så mycket - kliar och ögonen känns lite tunga. Tyvärr går det inte riktigt att sminka bort rödheten och svullnaden. Jag vill liksom inte in och rota i det sjuka...


Mindre kul är att L's trånga tårkanal är mycket smetigare idag och risken ganska stor att hon dragit på sig sin mors sjukdom också. Suck. Hej bvc!

4 kommentarer:

  1. Stackars er!! Jag måste också säga att fotot är snyggt och jag är imponerad över hur snyggt du satt in det på sidan,vid texten!! Coolt!! ;)

    SvaraRadera
  2. Makalösa modern: Haha, tack! Fast mallarna fanns ju att vägleda mig... Lustigt att det är det första fotot jag väljer att lägga upp.;)

    SvaraRadera
  3. Stackare! Själv har jag aldrig haft ögoninflammation, men det låter ju inte så himla kul. Hoppas L klarar sig ifrån sjukan!

    Kram!

    SvaraRadera
  4. C: Nej, det var och är faktiskt inte så kul. Torra ögon efter ett tag och den förbaskade smittrisken... Inte mer, säger jag.
    Kram tillbaka!

    SvaraRadera