fredag 13 mars 2009

Mad men

Eftermiddagarna den senaste tiden har spenderats tillsammans med första säsongen av Mad men, maken, mackor och en sovande/ammande dotter. Mycket trivsamt sätt att spendera tråkiga grå början av mars.

Jag har konstigt nog inte känt några behov alls av att promenera under den här veckan. Tvingade mig ut i onsdags, men kände inte direkt (bortsett från att det var ett mycket trevligt sällskap) att jag ville fortsätta spendera mina "lediga dagar" med måsten - hellre då med godis, mackor och Mad men...
Kanske därför som jag fortfarande har en oförklarlig och oväntad rondör om kinderna och inte så där skamligt blixtsnabbt kunnat slänga på mig mina vanliga byxor. Å andra sidan, who cares? Jag är ju ändå en ointressant två-barns-mamma numera... Och, när jag läser det, så rimmar ju plötsligt synen på mig själv väl med kvinnosynen i Mad men. Hu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar