söndag 4 september 2011

Helgen so far

Vi fick en mycket välbehövlig respit på fredagskvällen då maken och jag reste in till studentstaden, bevistade humorfestivalen och pratade/darrade i knäna/hade fjärilsfladder ett par timmar.

Igår tvättade vi, städade frenetiskt, döpte jag barn, gick vi på välkommen-till-världen-fest hos vänner och minglade till sen eftermiddag.
Sedan var det mer fjärilsfladder, frenetiskt städande, hoppande på stället och korta stubiner tills barnen stupade i säng och då... Då. Äntligen frid och fröjd. Och möjlighet att äta något.

Idag bar det iväg till akutöppna vårdcentralen för maken och Pydden (misstänkt urinvägsinfektion). Jag och Rubinen har cyklat (han), gått och njutit av solen över Malmö (jag), fikat (båda två) och tvättat (mest jag).
Snart ska jag iväg för långdraget jobbpass och tror mig vara hemma strax innan midnatt.
Undrar hur länge jag håller för det här tempot?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar