tisdag 13 september 2011

Det kliar


Jag kan inte beskriva det på annat sätt. Det är som en liten kliande punkt i magen som vid varje tillfälle då jag stannar upp gör sig påmind. Det har verkligen varit en intensiv månad sedan jag började jobba. Jag inser när jag kommer hem på kvällarna att mina ord är slut; jag orkar inte formulera, tänka, skriva. Även idag har jag ett griftetal (tal till begravning) att skriva med mig hem efter jobbet. För någon annan tid än utanför arbetstid tycks inte finnas.

Maken har under de två gångna veckorna lyckats få två jobbresor inbokade på fyra dagar sammanlagt. Samtidigt som jag jobbat båda helgerna och tre kvällar på det. Och gått en fotokurs tre kvällar (den fjärde imorgon).
Ganska sjukt, när man tänker på det. Under den här perioden har vi dessutom slutfört ett husköp och kastrerat vår katt.
När jag ser det så här framför mig känns det inte så konstigt att kroppen är som en trasa efter kiropraktorbesöket idag och att det någonstans långt bak i gommen också kliar och hotar.

Till helgen vänder det dock för en vecka. Då viger jag först en gymnasiekompis och maken och jag får gå på bröllopsfest, sedan åker vi till Madrid på måndag. Fem dagar. Ljuvligt. Ljuvligt.
Och sedan tänker jag inte tänka på att de veckor som följer är helt hysteriska de också. Inte tänka på det alls.

9 kommentarer:

  1. Men åh vad bra med fem dagar i Madrid i detta kli. Tänk så. Tänk bara så. Det andra, det ordnar sig. Och andas, andas!

    SvaraRadera
  2. åh! K! att ni köpt hus!!
    Mitt varmaste grattis! Jag har varit här för sällan ser jag nu! Inte alls har jag hängt med. Och någonstans ropar jag oxå hurra över madrid i dagarna fem. Shit. det är nog tur...ni verkar ha det lite för tufft just nu...får helt ont i stressmagen bara av att läsa om det. Var rädd om dig. Och hurra igen! Hus! stort steg! Kram!!!

    SvaraRadera
  3. Yeay! Madrid. Låter helt underbart och som ni verkligen behöver det. Få älta lite hus, hångla och äta bra mat. Lycka! Och kram

    SvaraRadera
  4. Nä bästa K, så kan du inte ha det! Tur att Madrid kommer. Och sedan huset. Och att katten är kastrerad. Nu måste det bli en vila mellan varven. Men först klackarna i taket i Madrid :) Kramar!

    SvaraRadera
  5. Yogamamma: Det blir nog super med fem dagar i Madrid! I alla fall för oss (barnen har jag faktiskt riktigt dåligt samvete för - jag har ju knappt sett dem de senaste veckorna och så sticker vi iväg båda två... hu.)! Och tack! Kram!

    fröken blund slår dank: Jepp, stor och svindlande steg och säkert egentligen inte en minut för tidigt. Nu ska här bara jobbas i rödaste rappet så är det snart jul och flytt! Kram!

    Anna ser dej: Mmm, superhärligt. Vet faktiskt inte när jag och maken ägnade så mycket tid tillsammans sist, bara att det var långt innan barnen kom... Kramar!

    annika: Nä, det kan jag ju inte. Vet bara inte hur jag ska boka in vilan i vardagen. Den får liksom inte plats och det är förfärligt, nu har jag dessutom blivit förkyld (kanske inte så förvånande). Kramar!

    SvaraRadera
  6. Ajaj! Det låter som om Madrid kommer göra gott! Och, om jag inte sagt det förut, så passa dig för väggen. Det lär ska göra ont att rusa in i den. Kanske en lunchpromenad kan hinnas med, så du iallafall får andas? Trevlig semester! Kram!

    SvaraRadera
  7. mellanbarnet: Ja, den där väggen känns inte så kul att ha en date med. Jag ska passa mig så gott jag kan och jag ska dessutom passa på att vila ut i Madrid. Tack och kram!

    SvaraRadera
  8. Men åhh vad fantastiskt med en Madridresa! Hoppas att den gör gott!

    SvaraRadera