torsdag 29 september 2011

Förändringar


Jag är en tämligen förändringsobenägen person. Det är nog en föga förvånande bekännelse för de människor som känner mig väl; för finns det något tillfälle som stressar mig så är det när livet plötsligt ändrar vy totalt. Det händer. Typ ganska ofta i mitt jobb. Kanske kan det vara så som man brukar raljera kring, att psykologer blir just psykologer för att de har eget bagage att hantera. Och präster... Nåja. Åtminstone light.
Nåväl.
Nu visar det sig att mitt gym ska flytta. En bra bit ner i stan. Till årsskiftet. När vi flyttar själva dessutom.
Ok, det är inte jordens undergång kan man tycka. Lyxproblem, kanske någon annan tänker. Det är ju bara det att jag tränat just där för att slippa tänka och planera så mycket. Det tar två minuter dit både från jobbet och hemifrån. Jag var glad att jag kunde fortsätta efter nyår som vanligt. Att gymmet liksom var som den där klippan jag kunde hålla mig i när boendet skakade. Och nu skakar det där också. Jag håller just nu alla tummar för att jag slipper åka allt för mycket berg-och-dal-bana inom snar framtid...
Och jag lovar att jag ska skriva om mer relevanta saker inom en snar framtid. Som Madrid eller om kass hy efter byte till miljöanpassad hudvård och så. Eller kanske fred och tro. Eller mina barn. Något sådant.

3 kommentarer:

  1. Hoppas att det lugnar ner snart. Tills dess, spänn fast dig och åk med. Och kom ihåg, vi är fler med berg-och-dalbaneårskort...

    SvaraRadera
  2. Jag känner igen mig. Det är för många kanske just nu för att jag ska fixa det. Måste ta ett djupt andetag och komma i gång. Det du också. Det vet jag. Kram

    SvaraRadera
  3. kominken: Ja, jag hoppas, jag med. Och det är väl bara att spänna fast sig. Fast i vad...? Skönt att höra att vi är fler.

    Marika: Djupa andetag och lugna stunder då och då hjälper absolut. Hoppas att även din situation löser sig snart! Kram!

    SvaraRadera