fredag 28 januari 2011

Fredagsblå


Fast jag är egentligen ganska så gul idag, eller grön, kanske. Dvs glad. Till det yttre är jag dock blå. Även idag i kjolen, men också i tröjan.
Jag har klippt mig, ska snart luncha med fin vän som snart far utomlands i tre år och sen planerar jag rolig lekdate för barnen med Rubinens dagiskompis följt av fredagstradition på bortaplan. Jag glömde en sak: Solen skiner! Och trotset har hållit sig hanterbart idag. Då kan man bortse från snorig näsa (min), tvättberg (vårt), ostädad lägenhet (också vår) och jobbhelg framför sig (min).

4 kommentarer:

  1. Wow, vilket lager av underbara kjolar du har!

    SvaraRadera
  2. Först: vad fin du varit hela veckan och vad härligt mycket färger du har i garderoben! Ha en skön dag, jag håller tummarna för att trotset blir hanterligt även idag. Och trevlig helg! Kram, kram

    SvaraRadera
  3. Jag är så impad av att du och de andra temabloggarna lyckas hitta så många olika och roliga plagg i garderoben. Inser att min egen är väldigt tom i jämförelse och det som finns där är väldigt enahanda (svart, grått och lite rött...).

    Och solsken i januari kan helt klart kompensera för allt det andra du nämnde! Ha en trevlig helg, även om du ska jobba! kram

    SvaraRadera
  4. Frida: Jo, hmm... Jag har samlat på mig en del...:) Och tack!

    Anna ser dej: Tack, tack, fina! Trotset har hållit sig på ok nivå de senaste två dagarna så det har kunnat bli lite vila från de värsta utbrotten. Skönt. Hoppas du har en bra helg, du med! Kramar!

    Ingela: Jag har en lätt separationsångest vad gäller mina klädesplagg och har haft turen att inte pendla så mycket i vikt över åren så jag har kvar en hel del från tidigt 90-tal och framåt. Då klädde jag mig nog i allmänhet i mer färg än vad jag jag gjort ett tag så det är lite att återupptäcka garderoben det här att hänga med i temaveckorna! Kul!
    Solskenet har faktiskt visat sig ett antal dagar om än bara i stunder, men det hjälper det också. Hoppas att även din helg är bra! Kram!

    SvaraRadera