söndag 16 maj 2010

Så var helgen slut...

Den här långhelgen har rymt mycket. Och jag är rätt trött. Faktiskt. Man blir trött av oro. Och två tämligen aktiva barn i sin bästa småbarnsålder. Förutom akutenbesök har vi haft ett späckat schema.
Vi har lekt med bästa dagiskompisen i två vändor.
Vi har varit ute i Bokskogen i regnväder och hoppat i vattenpölar och struntat i smuts och väta. Och påmint oss om att det är vår och inte vinter igen, genom att se på alla vackra nya ljusgröna blad på träden. (För här nere i söder kan man faktiskt undra, med tanke på att temperaturen ligger fast och bestämt på 11 grader och de grå skyarna aldrig visar vad som finns där bakom.)
Jag och Rubinen har fikat med kollega på besök från det lilla aktuella grannlandet ute i Atlanten.
Det hanns med en utekväll med henne också. Dock utan Rubin.
Vi har huttrat i trädgården hos mina föräldrar och huttrat på lekplatser.
Huttrat är ordet för detta års maj.
Jag har förstås jobbat också. Lite grann. Det kan vara skönt att få en paus i allt vardagsliv även mitt under långhelg.

4 kommentarer:

  1. Ja snart är den slut. En härlig långhelg. Jag tycker att det är så trist att alla lämnar mig. För jobb, skola och dagis. Jag vill ju att vi ska gräva, vattna och rensa tillsammans. Dricka vin och hänga tvätt i lag. Men allting har ett slut...

    SvaraRadera
  2. Magda.nu: Läste om din upplevelse med släkten. Jag vet att vi har det riktigt bra ifråga om avlastning. Frågan är om det hade gått annars? Eller, jo, det är ju klart att vi hade fått det att funka, men det är sannerligen en välsignelse att ha nära och älskade människor som gärna hjälper till i närheten. Hoppas att du får en bra vecka trots att du lämnas kvar! Kram!

    SvaraRadera
  3. Men nu, men nu, nu har den väl ändå kommit, försommaren - till och med till Malmö? Snart huttrar vi kanske lite mindre. Men ulk för akutenbesök. Jag håller tummarna för att det var sista gången på läääääääääänge. Kram

    SvaraRadera
  4. Anna ser dej: Ja, igår smög sig äntligen lite lite värme hitåt. Idag gick Rubinen i tunn jacka och keps på eftermiddagen och jag blev svettig på cykel i jacka och kofta. Och jag tar tacksamt emot de där tummarna. Inga fler akutenbesök nu. Åtminstone inte på ett bra tag framöver. Kram, kram!

    SvaraRadera