tisdag 9 augusti 2011

Att behålla sommarkänsla i höststad

Det är bara att acceptera att Malmö svidat om. Träden är visserligen fortfarande gröna, men krispigheten i luften, fukten och de återkommande regnen talar sitt språk. Det här har nog varit en av de vädermässigt tristaste somrar Malmö upplevt på länge och fastän jag inte är ett fan av hetta känner jag mig snuvad.
Snuvad på havsbaden, snuvad på sommarklänningar, snuvad på uteserveringshänget som visserligen är möjligt ett tag till, men som är alldeles särskilt magiskt under heta sommarkvällar.

Och nu jobbar jag igen. Det är svårt att hitta energi och glöd just nu. I morse grät båda barnen vid lämningen på dagis och rörigheten där inför omorganisationen nästa vecka går inte att blunda för.

I slutet av september åker jag och maken till Madrid. Just nu behöver jag den påminnelsen något så innerligt för att hantera den här veckans långa dagar och olusten inför en ny termin. Kanske finns det en aning sommarkänsla som kan plockas fram under de dagarna som gör hösten och vintern något lite lättare?
Idag är det enda som talar sommar mina strumplösa fötter.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar