fredag 25 september 2009

Pust

Och nu är en två-barns-fredag till ända. En bra sådan. Jag funderade precis på vad formulan är för att minimera krockmomenten och kom fram till att det finns ingen sådan; det är rysk roulett.

Idag har Pydd varit ett gnällande åskmoln (kanske beror det på tredje tanden i underkäken som är på väg upp), men ett hanterbart och trött sådant, vilket gjort tiden med Rubinen kvalitetsmässigt mycket bättre än förra veckan.
Inte många trotsutbrott, men många "kan själv" och tid att hantera dem.
Inte många "lyckas-slå-syster-situationer" utan fler "mamman-ser-vad-som-kommer-att-ske-så-hon-lyfter-upp-dottern-och-avleder-sonen-situationer".
Bra ätet av sonen, sämre av dottern som numera helst skulle leva på välling.
Trevligt sällskap för både mamma och son samt KAFFE.
Tja, solen och de 18 graderna har väl också gjort sitt till.
Kort sagt, en riktigt riktigt bra dag. Puh.

4 kommentarer:

  1. ja, det är rysk roulette i småbarnskaoset. Nästan alltid. Men just idag, denna fredag, och denna helg har jag överlåtit det åt maken. Själv är jag ensam hemma och rår helt över mina tider, matstunder och min sömn. DET är LYX (även om jag saknar dem en massa)

    SvaraRadera
  2. Yogamamma: Och det är du ju verkligen väl värd! Jag längtar så till en nästan inbokad helg i Berlin i januari med bästa väninnan. Ska bli hur skönt som helst och redan är det en liten spillra i mig som saknar familjen...;)

    SvaraRadera
  3. härligt med en lyckad dag! Hoppas din helg fortsätter i samma melodi :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. C: Ja, verkligen. Det ger kraft att orka mycket mer. Helgen har faktiskt varit riktigt bra dessutom! Kram!

    SvaraRadera