onsdag 16 november 2011

Frestelser i vardagen




Dagen har varit en aning seg. Igår var jag på en fantastisk "föreställning" i Domkyrkan där vi som publik i högsta grad var deltagare. Jag kände mig ganska tagen under kvällen, inte minst för att jag fick jobba en hel del med mitt kontrollbehov. Bindel för ögonen är inte helt förenligt med det, om man så säger, men känslan efteråt var att jag övervunnit något. Trots att andningen under tiden var högst ansträngd ihopklämd långt upp i bröstet.

Idag smygäter jag kakor, för timmen var sen när jag kom hem och timmarna få innan en viss Pydd ansåg att det var morgon. Och på det följde dessutom hennes andra horribla trotsutbrott den här veckan. Igår grät jag på dagis, idag blev jag mest arg och skämdes över att alla glodde. I teorin vet jag att jag ska låta bli, men i praktiken är det svårare.

3 kommentarer:

  1. Åh. Jag får en känsla av andfåddhet och att springa fort när jag läser hos dig. Jag hoppas du drar ner din andning, långt långt ner i kroppen. Då stimulerar du faktiskt ditt parasympatiska nervsystem, ditt lung- och rosystem. Må gott!!

    SvaraRadera
  2. Mmm goda, är de också bra för rösten? ;) Hoppas du har piggnat till. Har läst ifatt här, du har haft mycket att göra. Hur går det med flytten?

    SvaraRadera
  3. annika: Det har varit ganska mycket, men nu är det bättre inför några veckor som kommer kännas som ett hundrameterslopp med slut på annandagen. Och då går flyttlasset. Blir trött bara jag tänker på det... Jag försöker påminna mig om andningen (gick också kurs hos Maria. i somras.), men det är förvånande hur snabbt man är tillbaka om man inte tänker på det hela tiden. Kram!

    Librarybeth: Sanslöst goda och jag har faktiskt inte ätit upp hela paketet än. Än mer sanslöst. Vi har inte packat en pryl än. Det stressar en del...:(

    SvaraRadera