onsdag 18 november 2009

Ironi

Igår vaccinerade jag mig, som sagt. I natt vid den vanliga övernattningen inne hos Rubinen, märkte jag att han var varm. I nattens ovanligt jobbiga dimma med både vaken Pydd och väldigt orolig Rubin, pallade jag helt enkelt inte gå upp för att kolla temp.
I morse visade det sig att febern var och är ett faktum och att det blir hemmatillvaro resten av veckan. R är dock väldigt pigg och inga andra symptom finns. Jag håller andan och funderar på att låta bli att läsa om hur svinis börjar. Det hade väl varit typiskt att barnen åker på den nu. Å andra sidan, var det ju ett av mina starkaste argument för att självklart ta sprutan. För att kunna ta hand om eventuellt sjuka barn. Fast det var ju knappast vad jag önskade... Och, for the record; maken kastar sig iväg idag för att även han köa för spruta.

3 kommentarer:

  1. å neeej....
    hoppas ni slipper undan svinis! det kan ju vara vanlig influens eller förkylning bara...hoppas det isåfall...
    jag vet inte ens om jag vågar vaccinera mig...dax att bestämma sig snart kanske;)
    kram till dig å lycka till!

    SvaraRadera
  2. Hoppas på något annat (ofarligt) än svinis!
    Mina fördomar säger att dagisbarn får ofarliga men lite jobbiga förkylningar titt som tätt. Så för en gångs skull kan man ju hoppas att mina fördomar stämmer. :)

    Krya-på-sig-kramar till er!

    SvaraRadera
  3. fröken blund slår dank: Jaaaa, jag hoppas verkligen att det inte är det där j-kla svinet som härjar. Maken vaccinerade sig idag, men det tar ju tydligen ett par tre dagar innan det börjar göra nytta. Jag kan ju avslöja att min risighetsgrad är 7/10... Men det är nog inte vaccinet utan undertryckt oro och kanske en släng av vad-det-nu-är-BARNEN-lider-av. Och jag säger; vaccinera dig!!!! Kramar till dig!

    C: Ja, hoppas hoppas hoppas på dagis-smitta. Och det är inte fördomar utan rena rama sanningen det där om dagis aka smitthärd. Vi har dock haft tur och inte varit hemma med R sen i februari, vilket känns väldans lyckosamt med tanke på ung ålder och kort tid på dagis. Tackar för kramarna! Sänder kramar till dig!

    SvaraRadera