fredag 9 oktober 2009

Dagens händelser

i sammanfattning.

Föräldragrupp. Tyvärr lika meningslöst som vanligt för min del; roligare för Pydd. Åtminstone första halvtimmen, då var det massage. Jag förstår inte varför jag direkt blir så negativ i de här sammanhangen. Det blir bara tävling av alltihop, tycker jag, och därmed totalt ointressant och adrenalinskapande. Blä.

Rubinen räknade till Tjugotio. Av sig själv. Med lite hjälp fortsatte han sedan till Fyrtiotio. Vi ägnade också promenaden åt registreringsskyltsläsning. Så där kul, men något roligare än att rabbla bilmärken. Å andra sidan, går det ju lite snabbare. Anteckning till mig själv: måste börja introducera mer relationsskapande lekar som handlar om människor och känslor...

Trotsutbrotten koncentrerade till påklädning. Skönt, eftersom gårdagen var TROTS-galore.

En ny förkylning. Åtminstone för de två yngsta i familjen, men eftersom jag varit dålig med handspriten idag får jag väl den under helgen.

Tre polisbilar observerade under promenaden.

Och tre brandbilar, när Rubinen hängde med mormor och morfar under förmiddagens föräldragrupp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar