tisdag 18 augusti 2009

Och så ringer de från dagis...

och för en gångs skull har jag faktiskt ljud i mobilen (alltså den är inte på ljudlös som 99,99% av tiden). Det visar sig att någon magåkomma drabbat den lille ledsne (andra dagen i rad med sorglig lämning) samt en av hans vapendragare och blöjorna har snabbt fyllts under eftermiddagen.
Man kan ju ge sig på att R kommer få ALLT i höst eftersom händerna är i munnen stup i kvarten just nu. Förstås väldigt lägligt just nu då att han ska åka ut till landet med farmor och farfar...

En flaska alcogel nedpackad och 10 extra blöjor, så bar det dock av i alla fall. Kvar är jag (och lillasyster) med en sorgsen känsla i magen. Jag saknade honom redan i går kväll - trots polisbilsincidenten - och saknar honom så det värker nu. Men jag unnar förstås hans farföräldrar umgänget och jag behöver verkligen hinna jobba lite på "ledig" tid när Pyddis sover. Så, ja, det blir väl bra. Hoppas nu att det inte blir värre i magen. Eller att vi också får det. Hu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar