lördag 8 augusti 2009

Efterklok?

När jag var gravid med Pydden fick jag, pga den knappa tiden mellan barnen, kommentaren:

- Jaha, då måste R sova bra, då.

Jag antar att mamman ifråga trodde att vi haft det så lätt med Rubinen och hans sovande att vi seriöst inbillade oss att det skulle bli en baggis med ett barn till. Hahahaha. Så var det inte. R har alltid sovit som en liten kratta, men visserligen varit lättlagd tills för två månader sedan. Pyddis tillkomst har ingenting med bra sömn att göra.

Men nu vet jag vad hon menar. Det hade underlättat med ETT barn som sov bra. Två barn som sover som krattor är värre än ett. Logiskt och sant.

4 kommentarer:

  1. Eller menade hon att R måste sova bra annars hade ni inte orkat få till det igen?:D Sex är trots allt inte en första prioritering när man inte fått sova. Trust me, jag vet precis hur det är... Hoppas det snart blir bättre för er! Kram i tröttman från Operation John Blund

    SvaraRadera
  2. Anna ser dej: Haha. Ja, jag funderade på det när jag skrev inlägget, men, nej, det var helt bestämt humorlöst frågat... Jag håller dock helt med om prioriteringsordningen i sömnkampen och eftersom R dessutom tenderar vakna precis då vi lägger oss så... Kram!

    SvaraRadera
  3. nej, fy bumlingen vad jobbigt det måste vara med två barn som sover dåligt. Vi har ju bara ett som sovit dåligt, men som nu, peppar, peppar, börjar sova bättre.
    Lycka och skratt till dig. Du har en fin blogg.

    SvaraRadera
  4. Yogamamma: Det där med dålig sömn var på något underligt sätt det enda jag, innan jag blev förälder, förknippade med föräldraskap. Det och villkorslös kärlek, förstås. Men självklart är det ju jobbigt trots att man är förberedd.. Hu. Skönt att det börjar ordna upp sig för er!

    Och tack så mycket! Det blir jag jätteglad för! Kram till dig!

    SvaraRadera