fredag 28 augusti 2009

Fri fredag

Fredagarna under hösten kommer med få undantag att spenderas tillsammans med båda barnen och följande har redan hunnit hända:

  • inköp av frukt och grönsaker på Möllevångstorget. Som alltid blev sonen tillstucken en frukt som han lyckades kleta ner hela sig och vagnen med. Helt ok, eftersom jag gett upp totalt om våra vagnar.
  • uthämtning av windfleece vunnen på Tradera. kanske inte den färg jag helst hade sett, men ja, även här har jag gett upp. Och kom precis på vad jag ska skriva om ovan...
  • uppräknande av ALLA bilmärken på ALLA bilar på vägen till och från torget, eftersom det just nu är sonens stora intresse att hålla reda på. Och nej, det är inte jag som väckt detta.
  • trotsutbrott vid strumpval, tröjval, byxval, handtvätt och vagnssittande.
  • sovande lillasyster i sele.
  • och, vilket är dagens absolut största, Rubin sa "Jag älskar dig, mamma."

2 kommentarer:

  1. Vad fantastiskt med ett "jag älskar dig". Klår vilket trotsutbrott som helst! Jag känner helt igen mig i fråga om vagnstatus...

    SvaraRadera
  2. Anna ser dej: Det var och är helt underbart. Han verkar ha kommit till ännu en ny fas där omtänksamheten nått en ny höjd. Uppenbarligen (vad jag förstått på andra föräldrar) så tycks flickor vara tidigare med detta, som allt annat, känns det som.

    SvaraRadera