tisdag 23 november 2010

Dag 14 - Vad hade jag på mig idag?

Det är kallt nu. Det har nog inte undgått någon. Så kallt så att det nu är heltäckande långärmad t-shirt och hellånga pyjamasbyxor som gäller nattetid. Jag vaknade i ljusblå carhartt t-shirt och blårutiga bomullsbyxor från Åhléns.
Till jobbet gick jag i detta: randig tröja från American Eagle med svart stickad slip-over (som inte är med på bild just här) från Benetton. Röda vida second-hand byxor som figurerat i tidigare inlägg (fast nu är de lagade i rumpan...). Och svart kofta.
Ytterkläderna har bestått av nya Danefe-jackan, halsduk, mössa, vantar, Dr Martens skor.
Och nu har jag bytt till mysbyxor. Det måste liksom till när man kryper upp i soffan. Inneskor från Birkenstock. Och stor vit kofta, också den från Åhléns.
Snart dags att klä om till sovkläder igen. God natt!

3 kommentarer:

  1. Låter mysmys..jag ska själv svida om till mysdressen alldeles alldeles strax..å inleda min ledighet fram till söndag..så skönt..å imorgon finns inga måsten och det är bara det bästa! Kram!

    SvaraRadera
  2. Librarybeth: Tack, tack:-)!

    Toril: Ja, det blir en särskild känsla när man svidar om. Lugnet lägger sig. Och vad härligt med ledighet! Hoppas du får mycket sköna dagar! Kram!

    SvaraRadera