onsdag 10 november 2010

Dag 01 - Presentera mig själv

Född med fel dialekt i Malmö och uppvuxen i ett villaområde med idel välskötta främre trädgårdar, var känslan av att inte passa in i sammanhangen redan från början min lilla last. Som tur var hade jag min två år yngre syster som ständig vapendragare i det annorlunda. Syskon är grejen. Så småningom kom det en lillebror också. Även han med fel dialekt.

Under ett flertal år famlade jag omkring efter lämplig utbildningsväg och efter att ha blivit nästan klar informatör via finska, juridik och filosofi, tvingades jag se sanningen i vitögat och pallra mig till Teologen. Sammanlagt 10 år student i Lund. Och för snart 7 år sedan vigdes jag. I två bemärkelser. 3,5 år senare föddes Rubinen och lite dryga 1,5 år därefter kom Pydden.

Malmö har jag inte lämnat längre än under några veckor i taget. Så äventyrlig är jag.

Ingredienser i livet som är allra viktigast för mig är sång och musik, att få arbeta med det jag brinner för, att ha människor jag älskar nära mig i geografi samt böcker, teater och film. Kläder. Diskussioner. Skrivande. Och humor.

Jag skulle ju förtiga en viktig aspekt av mig själv om jag inte också sa att jag är troende kristen.

5 kommentarer:

  1. Verkligt intressant tycker jag det skulle vara att sitta ner en kväll med ett glas vin och diskutera tro med dig! Synd att vi bor i olika städer.

    SvaraRadera
  2. Kajsa: Ja, absolut! Gärna! I Malmö kanske när du kommer ner nästa gång, eller kanske i Stockholm om/när jag får vägarna ditåt (vilket faktiskt sker ganska snart).

    SvaraRadera
  3. Ah, vad härligt, att få veta så mycket mer om dig! Bra tema, kanske jag orkar hänga på och jobba upp bloggstatistiken lite... Kram!

    SvaraRadera
  4. Men, men, nu ser jag att du ska åka till Stockholm också. Om du har ett hål över så kanske vi ska dricka en kaffe? Om du har lust alltså?:D Det känns ju liksom som vi känner varandra, fast ändå inte och det skulle vara så roligt att få säga hej i verkliga livet.

    SvaraRadera
  5. Anna ser dej: Jag tycker absolut att du ska hänga på! Det hade varit roligt att få den inblicken hos dig också! Och jag mailar dig om mina tider i Stockholm - mycket kul om vi kunde ses! Kramar!

    SvaraRadera