torsdag 11 november 2010

Dag 02 - Min första kärlek

... som jag minns, upplevde jag när jag gick i trean.

Vi var få tjejer och betydligt fler killar i klassen i vår mycket lilla idylliska lågstadieskola. En bra förutsättning för en mer fysisk gemensam lek och jag minns att jag hoppades få vara med i hans långbollslag. Vilket jag fick ibland.
Höjdpunkterna var pjättlekarna som ibland faktiskt ägde rum på lekplatsen utanför skolgården dit vi så småningom fick gå själva. Åh, den spänningen att bli jagad av honom!
Vid terminens slut, och också lågstadietidens slut, åkte vi på lägerskola långt bort (typ 5 mil norrut) tillsammans med en annan klass från Malmö innerstad. Tjejerna i den klassen var så mycket mer erfarna och coolare på alla sätt och hette dessutom mer avancerade namn. Tyckte vi.

Han lämnade mig på lägrets sista dag. Efter en discokväll med tryckare, som jag minns att vi dansade. Gjorde slut för en av de där citytjejerna och jag minns hur ont det gjorde. Och jag minns också att jag väldans snabbt kom över det igen. Ny skola, nya kärlekar, så att säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar