måndag 29 november 2010

Dag 20 - Den här månaden

Och eftersom november praktiskt taget är slut, så tycks det mig som att jag antingen kan blicka framåt eller göra bokslut. Tror det blir bokslut. Blickar jag framåt blir nog bara den där stressmagen värre...

November har varit intensiv på jobbfronten åtminstone koncentrerat till helgerna. Allhelgonahelgen gick tyvärr utan att den egna familjen fick chans att ta en tur på kyrkogården och se alla ljusen, men däremot hade jag möjligheten att fira en riktigt rolig gudstjänst anpassad för hela familjen där de fina kunde delta.

Min syster fyllde år och vi firade henne; dels kvällen innan Dagen ute på favoritstället och dels i lördags på mycket stämningsfull konsert med Anna von Hausswolff.

Träningen har funkat och det är först nu under de allra sista dagarna av månaden som jag blivit sjuk. Då kan man ju alltid vara glad över hela den tid som spenderades frisk!
Sjukdom har annars ställt in en del saker som jag sett fram emot under veckorna och det är bara att konstatera att vi haft tur som inte trillat dit förrän nu.

Vi har haft utvecklingssamtal för båda barnen och nu känns det faktiskt bra på bådas avdelningar. Rubinen tycks äntligen ha valt toaletten som primärt ställe att uträtta behov på (det händer dock fortfarande bajsolyckor och nätterna ska vi inte tala om; där gäller fortfarande blöja) och är både han och vi nöjda med.

Jag hade några dagar ensam med barnen som flöt fint och smidigt och var välbehövliga för synen på mig själv som förälder. Tänk att man vänjer sig så lätt vid att ta sina respektive spår av logistiken och tappar kontrollen över det övriga...

Jag har varit bokklubbsvärd och diskuterat "Drottningen vänder blad" och annat ur livet förstås.

Och så drog jag ju till huvudstaden i torsdags och fick en kreativ paus i mitt vanliga jobb. Bra samtal och trevliga människor.

Igår hade jag heldag på jobbet och fick fira in nyåret vid två tillfällen med mycket folk vid varje. Ett bra "slut" på månaden.

2 kommentarer:

  1. Wow, vilken produktiv och intensiv månad. Det är mer än vad jag gör under ett helt år. :)

    SvaraRadera
  2. Fröken K: Hahaha! Och jag som kände mig lågproduktiv i jämförelse med vad jag förväntas fixa under december...;). Du får mig absolut att vilja tagga ner en aning (och förstå varför magkatarren är här igen).

    SvaraRadera