måndag 22 november 2010

Dag 13 - Den här veckan

Som Frida redan påpekat så passar det ju strålande att ha det här inlägget en måndag.
Den här veckan är en lite konstig sådan i den andra av mina tideräkningar. Det är ju nämligen årets sista vecka. Kyrkoårets, that is.
Så, nu laddar jag inför nyår och 1:a Advent.
Idag har jag ägnat mig åt expedition och administration inför kommande församlingsblad. Efter jobbet kom barnens farföräldrar på besök och åt middag med oss. Mycket trevligt!

Imorgon, tisdag, är det ännu mer planering på agendan samt ett kiropraktorbesök. Min rygg är riktigt kass. Jag hade egentligen tänkt träna, men kiropraktor och träning...nja, det får nog vänta till på

Onsdag. Då är det mötesdag och jag har fått en visning av lokalerna på mitt bord. Det ska även planeras inför visningarna av det dära stallet som vi börjar med under nästkommande vecka. Därefter tänkte jag mig då ett träningspass och på kvällen är det jag som står för värdskapet vid bokklubbsträffen. Vi ska diskutera "Drottningen vänder blad". Mycket trevligt!

På torsdag åker jag tåg till hufvudstaden för två dagars möte på en större konfessionell regelbundet utgiven tidning. Här ska det planeras och mötas upp med andra som skriver för detta blad. Ett mycket digert, men oerhört spännande schema ligger framför oss. Natten spenderas på hotell. Åh, underbart...

Fredagen fortsätter i samma tecken och hemresa är planerad till efter lunch med hemkomst kring 18. Om det nu inte blivit snökaos och vi sitter fast i tågfällan, that is. Det hade varit trist att missa vår tradition som nu är inne på andra året.

Lördagen är ledig utan andra planer än tvättid och städning.

Söndagen jobbar jag. Hela dagen. Det är ju 1:a advent!

2 kommentarer:

  1. Just det, du skulle ju komma upp hit! Synd att det är mitt i veckan. Jag har så mycket med utvecklingssamtal och grejor dessa veckor i november att jag knappt orkar något mer. Hade varit kul att ses. Det får kanske bli i Malmö i mars.. :)

    SvaraRadera
  2. Kajsa: Ja, det hade varit kul att ses, det tycker jag verkligen! Vi får satsa på Malmö och mars!

    SvaraRadera