söndag 29 augusti 2010

Barnloppis och tradera

Två bästisar som roar sig medan kommersen pågår 100 meter bort...

Jag formligen älskar att handla. Det erkänner jag. Men än mer älskar jag när jag på olika sätt kan göra det på ett ansvarsfullt sätt som t ex via second-hand.
Två helger i rad har Folkets Park här i Malmö haft stora barnloppisar där fynden fullständigt står som spön i backen. Regnkläder, gummistövlar, extraskor, byxor och leksaker har införskaffats till rent ut sagt löjliga priser och igår gjorde jag en tradera-fint och fick den efterlängtade tripp-trappen till lillasyster för ett välförtjänt fyndpris. Jag menar, har man bevakat en auktion i en veckas tid är det inte rättvist om någon annan snor åt sig det åtråvärda i sista minuten.
Så nu står den här hemma och vi har två nöjda barn. Gött!

6 kommentarer:

  1. fru a: Ja, visst är det! Och så där härligt stressande också med vetskapen om att en meter bort kanske någon snor "min" grej framför ögonen på mig...

    SvaraRadera
  2. Himla bra med loppis. Fast det är inte alls min grej, jag blir liksom bara stirrig av alla saker och alla människor. Tycker det är samma med rea faktiskt, går inte alls igång som vissa som liksom ser det som en sport, blir bara svettig och får beslutsångest. Men, det är bara att gratulera till din lycka och alla fina kap! Två trip-trappar är en bra grej med två klätterapor i familjen:D Kramar

    SvaraRadera
  3. Jag gillar loppis!
    Ja, om sanningen ska fram så gillar jag främst priserna på loppis. Och så känner jag mig så där skönt eko-reko som återanvänder saker.
    Det jag inte gillar med loppis är att man hittar den perfekta grejen. och så är den i fel storlek och man kan inte be tjejen hämta den i rätt storlek.

    Men när man hittar saker som tripp-trapp eller bobby-cars eller böcker för en 5a så är det ju livet!

    Skönt med varsin stol till barnen nu!
    kram

    SvaraRadera
  4. Anna ser dej: Men du, jag blir också världsstressad. Ibland kan jag använda den där oron i kroppen, ibland är det bara olidligt. Jag mår dåligt bara av att veta att det fanns en massa loppisar ute på Österlen i somras som vi missade och jag hade mått lika dåligt om jag var där. Eller så hade jag fyndat som förra året, men det är den där ovissheten som gnager och gör att det är skräckblandat med loppis. Kramar!

    Kajsa: Jajamen! Hur nöjd som helst! Och den där nöjdheten fortsatte med ett vinterskofynd på tradera igår. I sista sekunden. Som det ska vara;).

    C: Priserna, priserna. Absolut! Och jag gillar också verkligen känslan av att göra något bra. Alla (utom en) fleecetröjor jag köpt har jag köpt på loppis t ex. Då känns det något bättre trots att jag inte gillar materialet. Likadant med regnkläder och gummistövlar. Återanvänd, återanvänd, säger jag. Och två tripp-trappar är verkligen super! L älskar sin stol! Kram!

    SvaraRadera