fredag 1 januari 2010

Allnighter...

blev det inte, men väl en mycket trevlig middag med två av våra bästa vänfamiljer.
Maken var i sitt kulinariska esse och briljerade med grymma smårätter serverade vältajmat efter min läggning av Pyddpaddan som för dagen var ensambarn. Rubinen hade tidigare under dagen outsourcats till mormor och morfar.
Strax innan tolvslaget, då alla barnen sov i olika rum, blandade vi spår på iPoden o tilldelade var och en ett soundtrack att färga 2010 med. Inget muntert resultat, tyvärr, och jag undrar i mitt stilla sinne vad vi egentligen lyssnar på för deprimerande musik?! Vi struntar i hela grejen...
Vid två stapplade jag och maken nöjda och glada i säng och väcktes två och en halv timme senare av en sur och snorig liten Pydd.
Under kvällen bar jag tusen fjärilar i magen av oro över lillasyster som befann sig på förlossningen. Idag kom resultatet! Jag är nu stoltaste mostern till en liten flicka med ett häftigt födelsedatum!

3 kommentarer:

  1. Åh, grattis till att ha blivit moster! :)

    SvaraRadera
  2. Det låter som ett kalasbra nyårsfirande! Och värsta coola födelsedatumet på lilla systerdottern.
    Hur känns det att bli moster? Är det första gången?
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Kajsa: Tack! Så jättekul! Och kul att du kom hit!

    C: Mm, mycket trevligt nyår! Det är jättehäftigt att bli moster så här för första gången; första kusinen på min sida är riktigt speciellt! Hon kom hela 18 dagar för sent och landade rakt in i 10-talet. Grym timing. Kram!

    SvaraRadera