lördag 18 april 2009

Vårdag i stan

Det här hade kunnat vara allt vi fick se av den fina vårdagen utanför fönstret, om ilskan inte hade lagt sig hos unge herr R i tillräcklig tid för en promenad före lunch...
Men det gjorde den och vi fick se ett vackert grönskande Malmö med alldeles för tunt klädda barn utan jacka och vuxna i t-shirt. Vad är det med sol och Malmöbor egentligen? 10 grader + och alla kläder åker av.


Jag köpte mig ett par nya sneakers. För på något sätt känns kilklack eller ballerinor och sandlåda som en dålig kombination. Det blir helt enkelt en sneakerssäsong. Och på tre röda sekunder gick det. Småbarnsmammans inneboende effektivitet visade sig igen.

2 kommentarer:

  1. Snygga dojor! Här var det 4 grader, snålblåst och några vilsna snöflingor (!) i luften imorse när jag var ute med Lillan. Så för mig blev det till att plocka fram en varmare jacka. Lite senare på dagen kom solen fram och nu är det en vacker kväll med strålande sol från en blå himmel. Om jag inte visste bättre kunde man tro att det var en kväll för att sitta på uteservering och dricka ett glas vin...

    Kram!
    C, som känner sig smått instängd i småbarnsträsket och är extra hormonell (vresig) ikväll...

    SvaraRadera
  2. C: Tack! Nog är här riktig vår och folke sitter faktiskt på uteserveringarna och dricker vin. Det är fördelen med södern; i allmänhet slipper man vinteråterfallen i april.
    Kram tillbaka och ett löfte om att träsket har ett slut;)

    SvaraRadera