tisdag 14 april 2009

Malmökärlek

Jag och L har spenderat förmiddagen ute på promenad med två av mina gymnasieklasskamrater som också har barn i ungefär samma ålder som L. Promenaden påbörjades för min del en halvtimme före bestämd träfftid och -plats; från bostad och ner till havet. Bara det är fantastiskt med min stad. Jag bor i absoluta centrum (som visserligen numera är ganska stort och har flyttats söderut) och det tar bara en rask halvtimmes promenad för mig att vara vid stranden och underbara gångstråk och fikaställen.

Solen har strålat och L har sovit, kaffe avnjutits (nåja, ingen latte, snarare en kopp fesljummet bryggkaffe med mjölk) och viktiga saker kring föräldraskap avhandlats. Inte minst svartsjuka och tvåbarnschock, men också glädje och kärleken till barnet som bara växer.

Nu ska här ammas och snart är det dags att hämta upp storebror som förhoppningsvis blivit på bättre humör under dagen. Svartsjukan skakade sitt fula huvud i morse när maken bar omkring på L och kläderna skulle INTE på, motorcykeln INTE lämnas och gröten INTE ätas och samtidigt var R INTE klar med den...
Ikväll är det dags för sista inbokade akupunkturen. Blir det ingen större förändring efter denna är frågan om vi orkar åka på fler sessioner. Vi får helt enkelt se.
Nedan är R på påskvis målad till påskgubbe...

4 kommentarer:

  1. Hej, tack för kommentar hos mig. Har läst dina kommentarer hos C, men först nu kikat in på din blogg. Förstår inte varför jag inte varit här tidigare, gillar verkligen det du skriver. Du finns med på min blogglista nu, om det är okej

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att dagen varit så bra. Och vilken påskmålad sötis:D

    SvaraRadera
  3. Ja, Malmö är en fin stad. Speciellt nu när det är vår kan jag tänka.
    Men Stockholms förort är inte heller fy skam, jag är just hemkommen från en promenad i den härliga vårsolen!
    Hoppas att akupunkturen ger bra resultat!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Yogamamma: Tack! Och självklart är det ok:)! Har följt dig i smyg sedan 2007 och varit lite öppnare på sistone...

    Anna ser dej: Mmm, det behövs sådana dagar då och då! Världen och livet blir mycket ljusare och lättare att hantera då. Och tack, ja, visst är han söt (men jag är ju mycket partisk...) Kram!

    C: Nej, kan tänka mig att förorten inte är så dum heller och alla ställen är faktiskt snäppet vackrare i vårsolen! Även denna dag har varit skön. Det blev ny akupunkturtid på fredag... Vi får väl se vad som händer under kvarstoden av veckan.
    Kram till dig!

    SvaraRadera