söndag 26 april 2009

Efter stormen

Trehundra drag med snorfridan, två dygns hårslitande och kris, en mamma på gränsen till nervsammanbrott och ett par trötta och överanvändna morföräldrar. Så kan de gångna dagarna sammanfattas.

Idag känns vändningen i luften. Solen har skinit, en kompis har varit på besök och lånat mammakläder (jag planerar ingen ny användning i det närmaste), sonen har varit strålande glad, dottern något mindre rosslig och ledsen (men kolikskriker nu i angränsande rum, hör jag).

I eftermiddags cyklade sonen och jag ut till de trötta morföräldrarna, lekte lite i sandlådan, gick en lång promenad och tittade på både hästar, kaniner, fåglar och otaliga hundar och cyklade sedan tillbaka igen allt under ett sjungande av Fem myror-låten "K som i början på...". Mycket populär just nu.

Imorgon konferens. Med förkylda och fortfarande gnälliga dottern närvarande hela dagen. Hu, vad har jag gett mig in på...

2 kommentarer:

  1. cykla? med båda barnen? Hur är det fysiskt möjligt?

    Hoppas livet ler mot dig idag! Eller åtminstone att L är lite mindre gnällig.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. C: Haha! Nej, det är inte fysiskt möjligt.. Eller kanske, jo, med någon i sjal? Fast det är inte lagligt...
    Idag har livet varit mycket lättare, men mycket kaotiskt - precis som jag gillar det;) Hoppas du haft en bra helg!
    Kram!

    SvaraRadera