onsdag 1 april 2009

Formkurva

Efter att ha burit R i 9 månader, tog det bara skamliga dagar innan jag kunde ha mina skinny-jeans igen. Å andra sidan, så hade jag en helt enastående lätt graviditet då och tränade flera gånger i veckan samt promenerade långa rundor in i det allra sista.

Som anats av diverse inlägg i slutet av den här graviditeten blev det lite annorlunda andra gången... De flesta byxor är visserligen på igen, men- kroppen har fått ett extra lager strax ovanför höften. Eftersom jag alltid föredragit byxor som sitter lågt, blir det mer ett tröj- och klänningsproblem, men dock ett problem. Så, nu gäller det alltså att försöka hitta ett sätt att punktvis manipulera kroppen eller helt sonika acceptera att den ser ut så här nu, vilket jag givetvis inte kan. Manipulation it is.

2 kommentarer:

  1. Jag känner igen det där med extra fluff på magen, och inte heller jag kommer kunna acceptera det. Har du några tips på hur manipulationen ska gå till? :)

    SvaraRadera
  2. C: Ja, du. Jag antar att en liten liten del av mig hoppas på att amningen så småningom ska äta upp även den biten av överflödet;)... Men tyvärr är det nog idogt gymarbete som gör den stora skillnaden om man ska forma om området. Sist var det inte lika mycket, som sagt, och därför tog jag kanske inte riktigt itu med situationen förrän det s a s var för sent och nästa graviditet var ett faktum.
    Jag har en pilatesboll här hemma som R älskar att leka med, men när efterkontrollen är gjord får jag väl tvinga mig själv att ta tillbaka den igen;)!

    SvaraRadera