torsdag 16 december 2010

Sidbyte

Vid kiropraktorsbesöket igår klurade vi gemensamt ut att en bov i mitt ryggdrama kan vara min sovställning. Eftersom kiropraktorsbesök har blivit en dyr och regelbunden vana för mig, tycktes det smart och logiskt att tvinga maken till sidbyte i sovrummet. Sagt och gjort.

Efter en timme och en hel del problem att somna med näsan åt 'fel' håll för min del, vaknar Pydd. Och får komma in till oss. Hon är ganska förkyld, så omsövning i egna sängen var stört omöjligt.
Pydd blir så förvirrad av den nya ordningen att hon blir klarvaken och måste ligga på mitt ansikte och dra mig i håret för att verkligen förvissa sig om att det var jag. Vilket var tveksamt eftersom jag var så yrvaken. Ingen sömn m a o.

Sedan vaknar Rubinen och han blir lika förvirrad. Maken fick helt enkelt flytta in med Pydd i storebrors rum och där somnade hon i hans säng; maken på madrass.

Den enda som låg där han brukade på morgonen var Rubin. I vår säng.

2 kommentarer:

  1. Åh... känner igen den där nattkarusellen! Hoppas ryggen blir bättre...

    SvaraRadera
  2. Lena: Ja, man undrar ju lite stilla hur länge karusellen ska snurra. År, antar jag... Och tack!

    SvaraRadera