torsdag 2 december 2010

Dag 23 - Det här får mig att må bättre

Egentligen skulle jag vilja vara kreativ här och sätta in lite bilder, men ljuset, ack, det där ljuset tycks göra skit för precis alla fotomöjligheter nuförtiden.

Erkännande. Musik får mig nästan alltid att må bättre. Kramar från mina närmaste. Godis. Lite shopping, om så bara på nätet. Ett glas gott vin. Att se bra film - gärna någon jag redan sett flera gånger (som 'När Harry mötte Sally' eller 'Notting Hill'). Fika med vänner. Att se mina barn glada och nöjda. När jag märker att människor lyssnar på mig - på allvar. Kommentarer i bloggen:). Presenter. Rättvisa. Människor som hjälper till fastän de inte måste. Kaffe (när jag inte har magkatarr alltså). Mina minnen. Resor. Att komma hem igen. Visioner. Min tro. Fina kläder. Möten med människor i olika situationer i jobbet.

Och förmodligen mycket mer, men nu tar magkatarren ut sin rätt och kräver att jag lägger mig på soffan med en kopp te och två Rennie.

8 kommentarer:

  1. Fin lista. Och visst är det så att man blir glad av kommentarer i bloggen. Fast att jag vet (och ser på statistiken) att folk besöker min blogg så känner jag mig hängig för att nästan ingen kommenterar och funderar på att lägga ner.. Kanske skriver jag för långt.

    SvaraRadera
  2. Alltså jag menar inget speciellt mot dig - du är ju en av få som faktiskt lämnar en kommentar ibland. :) Och jag är ju inte heller världsbäst på att hinna läsa och kommentera andras bloggar. Jag kom bara in på det eftersom du tog upp det i din lista.

    SvaraRadera
  3. Samma här. Få sällan kommentarer, men jag borde kanske också kommentera mera. :)
    Musik är livet!

    SvaraRadera
  4. Kajsa: Nejnejnej, inte lägga ner! Absolut inte! Men jag vet precis hur du menar. Det ÄR ju för reaktionerna som man skriver oavsett om det bara handlar om en liten "nick". Du skriver för övrigt inte alls för långt i min mening. Kram (känns som läge faktiskt, en lördag som denna)

    Fröken K: Ja, kommentarer är viktiga. Kul att du kommenterar här! Och jag addade dig på listan, förresten. Hoppas det är ok!

    SvaraRadera
  5. I totally agree, K! Och ta nu hand om dig, magkatarr har jag också haft och sweet lord vad bekymmer det kom efter det....

    SvaraRadera
  6. Librarybeth: Tack, fina. Jag ska. Imorgon ringer jag min husläkare och kräver starkare medicin. För sjukskrivning... Vill inte ens tänka tanken... Hu..

    SvaraRadera
  7. Fina saker allihop. Och fint skrivet om dem:-) Kram

    SvaraRadera
  8. Anna ser dej: Tack! Och visst är de:-)! Kramar!

    SvaraRadera