fredag 17 december 2010

Restaurangbesök och funderingar kring tid

Två portar bort har en ny restaurang öppnat som känns helt annorlunda än de övriga som huserat där.
Jag är en krogtrogen varelse. I lite drygt 15 år har jag varit stammis på ett visst ställe en liten bit bort, men denna nya inrättning har faktiskt en viss chans på mig, inser jag. Gott betyg.

Pydd har hög feber och hade en lite lägre aktivitetsgrad än vanligt. Rubinen höll sig nöjd och glad med "Arga fåglar" och jag lyckades få i mig inte bara ett, utan två glas mycket gott vin. Och Fredagstraditionen fick en ståndsmässig terminsavslutning.
Det känns faktiskt helt sjukt att det är julafton om en vecka. Jag som hade föresatsen att vara tidigt ute i år. Jag räknade inte med de sjuka små.

Imorgon är det tre dop som gäller och färdigställande av predikan inför söndagen.
På söndag är det full fart hela dagen.
Jag kommer inte att fatta att det är jul förrän jag läser julevangeliet (Lukasevangeliet 2:1-20).

3 kommentarer:

  1. Stammis vet jag inte om jag varit någonsin på en restaurang, hög coolhetsfaktor på det - och mysigt!!! :) Kan tänka mig att du har det busy busy denna tid på året!!! Ha en fin arbetshelg!

    SvaraRadera
  2. Librarybeth: Ja, jag har faktiskt varit med om den restaurangens födelse och det känns så speciellt att jag helt enkelt inte vikt från dess sida under alla dessa år. Vi är en ganska stor krets som gjort detsamma och kanske finns det någon slags romantisk sanning i "Skål" - det är lite skönt att "sometimes you wanna go where everybody knows your name. And they're always glad you came..." (Även om jag är osäker på om de vet vad jag heter... Fast de gör nog faktiskt det.)
    Jo, just december är ganska busy;-)! Ha en fin helg, du också!

    SvaraRadera
  3. Oj, nu blev jag påmind om tv-serien Skål också! Haha, jag klickade hem När Harry mötte Sally häromdagen - thanks to you!

    SvaraRadera