söndag 27 december 2009

Och julen kanske speglar livet,

för på ett par dagar, som har känts som många fler än vad de varit, har vi hunnit massvis.

Jag har jobbat och fyllde på glädjekontot rejält under julkrubbegudstjänsten på julafton. Precis så vill jag alltid känna efter gudstjänst!

Vi har firat två jular; tillsammans med mina och tillsammans med makens föräldrar. Båda lika trevliga, men lika olika som vanligt.

Barnen har både haft sömntrubbel och sovit ovanligt bra. Märkliga paradoxer i julens tid.

Maken och jag har spelat otaliga omgångar scrabble och hunnit se hela andra säsongen av True Blood. Samt förstås frossat i diverse grejor som nu måste styras upp efter nyår, om jag inte ska hitta en ny maxvikt...

Jag har blivit tillfrågad om att viga ett för mig, framförallt under unga år, viktigt par.

Och en nära släkting har gått bort, vilket tagit fram många gamla minnen som just handlar om jular från förr och om gemenskap eller bristen på den.

Jag bearbetar fortfarande alla intryck.

4 kommentarer:

  1. Oj, det var mycket som hänt dig. Hoppas du mår bra trots förlusten.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. C: Jodå, det sköljer över mig i vågor och bearbetandet kommer nog pågå tills begravningen är över. Kram tillbaka

    SvaraRadera
  3. Ja, oj måste man ju säga. Vad hemskt tråkigt med din släktning, det tar alltid tid att komma igenom. En jul med både glädje och sorg, tröttma och vila, jobb och familj. Mycket av allt. Hoppas du har det bra, så gott det går i sorgen. Stor kram

    SvaraRadera
  4. Anna ser dej: Jo, mycket av allt; så mycket att det inte riktigt går att bena i det. Det kommer nog framöver, inte minst när vi fått begrava i lugn och ro. Stor kram tillbaka!

    SvaraRadera