måndag 21 september 2009

Fasa

Sitter och läser valresultaten i min valkrets och församling och konstaterar att SD fått ett mandat. I vårt kyrkoråd. Jag har i ärlighetens namn svårt att tro att de 60 personer som röstade på SD i församlingen någonsin befunnit sig i gudstjänst eller i någon av våra verksamheter och det är återigen beklämmande att inse att Svenska kyrkan sitter fast i ett ålderstiget och fullständigt irrelevant parti-tänkande. SD's agenda för Svenska kyrkan är ungefär som att jag skulle komma till simklubben och kräva att allt simmande numera ska göras på land. Helt befängt både för aktiva troende och för den stora majoriteten av oss som arbetar i Svenska kyrkan. Det här är inte vad min blogg ska handla om, men det är likväl en svart dag i Malmö.

2 kommentarer:

  1. Skit! Jag röstade, dessvärre lite som i blindo, men efter devisen att jag röstar för att SD inte ska få några mandat någonstans. Det är sorgligt. Bara sorgligt.

    SvaraRadera
  2. Anna ser dej: Ja, vi hoppades på att folk skulle känna sig uppmanade att rösta just pga att SD gjort det så tydligt att de satsat på valet. Tyvärr lyckades ju SD mobilisera mer än så. Man kan ju undra hur de inbillar sig att de ska kunna samarbeta med oss som brinner för vårt arbete och vår sak på helt andra våglängder...?

    SvaraRadera