måndag 21 september 2009

Efter helgen

... känner jag mig tröttare än före.
Hemmadag för Rubinen i fredags som dekorerades med trotsutbrott av olika storlek, av lakanritande, systerputtande, spottande vid matbordet och kardinalsynden kastande av böcker. Jag var hes vid dagens slut.
Lördagsmorgonen var bättre för alla parter och eftermiddagen spenderade maken på barnkalas med barnen, medan jag skrev seminarieuppgifter. Förkvällen kröntes också av en rejält blodig fläskläpp som sonen skaffade sig när han på glatta sockor rusade ut ur sitt rum. Usch, och hu.

Söndagen ägnades åt högmässa och kyrkoval (jag), barnkalas (alla), besök hos mina föräldrar (alla) och storhandel (maken).

Idag vill jag bara sova; speciellt efter ytterligare en natt med en massa uppvak. Puh.

3 kommentarer:

  1. Ha! Ja, det låter misstänkt likt delar av vår helg. Jag behöver sova i minst 12 timmar i sträck nu efter "ledigheten"... Jag kan bara säga att jag förstår helt och hållet hur det känns. Hoppas du får en skön måndag istället! Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas du fick en lugn måndag. Ungefär som vi fick. Lillan och jag fick båda två för ovanlighetens skull en lång förmiddagslur, två timmar. Det har inte hänt sen... ja, aldrig.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Anna ser dej: Ja, jag läste ditt inlägg om helgen, gapade av förskräcklig igenkänning och inser att veckorna är de tillfällen vi måste få vår vila. Just nu i alla fall. Måndagen blev mycket lugnare. Kram tillbaka!

    C: Måndagen blev bra. Inte mycket gnäll från L och en lång förmiddagslur där jag kunde plugga lite. Vad skönt med en gemensam! Gött. Kram!

    SvaraRadera