måndag 5 juli 2010

Semestertillvaro

...är sällan som man tänkt sig.
Idag har två besök hos vårdcentralen avklarats. Ett för mig (tja, förmodligen bara ett virus, men ett dyrt besök på apoteket ändå...) och ett för Pydden. För hon har plötsligt blivit dålig igen. Jag sätter en ganska säker hundralapp på urinvägsinfektion eftersom den verbala Pydden säger "Aj, magen!" och pekar nedåt varje gång det blir varmt i blöjan och varje gång man bär henne på höften. Den ytterst tjuriga icke-husläkaren på vårdcentralen kunde dock inte göra några ansträngningar med provtagning idag, så vi får väl veta först imorgon.
I övrigt är mina ögon något bättre. Det beror förmodligen på chokladen jag åt igår kväll när det var som mest synd om mig.

5 kommentarer:

  1. Ajaj. Krya på er snabbt, snabbt, snabbt! Semester förtjänar bättre än vårdcentralsbesök :(

    SvaraRadera
  2. Krya på er...era stackare!!!

    SvaraRadera
  3. Choklad är hemskt bra ibland. Det botar det mesta. Så kändes det i alla fall igårkväll när jag smällde i mig en halv kaka Marabou Polka för att jag verkligen behövde det, det var min egentid.

    SvaraRadera
  4. Yogamamma: Visst är det bra med choklad! Och jag får aldrig samma äckelkänsla som när jag satt i mig en massa lösgodis... Egentid när den är som mest koncentrerad. Polka har jag däremot inte dristat mig till att testa.

    SvaraRadera