torsdag 22 juli 2010

Litet missöde

I den där kaotiska semestervardagen är det lätt att påbörja något som inte avslutas. Fastän det verkligen borde göras. Som ett enkelt nappkok på spisen till exempel.
När jag och Pydd kom hem igår efter en enkel shoppingrunda i stan, hittade vi en kastrull med 8 smälta nappar i. Helt smälta. Den nionde nappen var fortfarande igenkänningsbar som napp. Tur i oturen att vi kom hem när vi gjorde och inte en halvtimme senare. Då hade nog tankspriddheten fått värre konsekvenser än en eftermiddags-evakuering av hemmet...

6 kommentarer:

  1. Fy så läskigt, kan tänka mig hur det luktade! Och verkligen tur att ni kom hem i tid!!!

    SvaraRadera
  2. Soffy: Ja, det var ett sådant där magisande tillfälle när jag steg in genom dörren och kände plaststanken välla emot mig. Dessutom med Pydd i vagn...

    SvaraRadera
  3. mellanbarnet: Ja, hu, tur...

    SvaraRadera
  4. Puh! Tur!
    Jag gjorde en liknande grej, fast med nappflaska när Lillan var pyttig. Fast då somnade jag (och hon) i soffan...
    Kram!

    SvaraRadera
  5. C: Ja, hu, och så himla lätt gjort. Men riktigt obehagliga konsekvenser... Kram!

    SvaraRadera