onsdag 7 juli 2010

"inte jag" och lekplatshäng

Veckan inleddes mindre kul med några besök på vårdcentralen, men urinvägsinfektionen var ett falsklarm och mina ögon är klart bättre så det har blivit en hel del lekplatshäng. Ungefär som under min föräldraledighet, fast med skillnaden att jag nu kutar runt efter två.
Fördelen är att de påminner en del om "Bonnie och Clyde" och där den ena är, tja, där är den andra... Nackdelen är att de trissar varandra i fuffens.
Pydd har börjat säga "Inte jag" och jag tror att det säger sig själv att det ofta är just det...
Hennes humör är riktigt riktigt hetsigt och trodde vi att vi visste vad vrede är med tanke på de helt otroliga utbrott vi upplevt under det gångna året... Ja, då hade vi ännu inte träffat en riktigt förbannad Pydd.
Så allt är ganska ok just nu, med andra ord. Snart är vi på väg ut till den andra lekplatsen idag. När lillasyster vaknat från sin välgörande skönhetssömn. Och beträffande en viss lillasyster och sömn, så ska jag inte andas ett ord om bristen på trubbel med den den senaste veckan. För då vänder det ju, det vi ju så väl...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar