torsdag 8 juli 2010

Feber. Igen.

Jag börjar bli lite trött på det här med sjukdom nu. Faktiskt. Jag vet att det är så här med småbarn, men sommartid? Juli? Dagisfria nästan en vecka?
Pydd var gnälliggnälliggnällig och temperaturen var en bra bit över 38 i förmiddags. Vi måste ju ut ändå. Det går ju bara inte annars. Och ännu har inte vår sjukling - kattbrodern - kommit hem från sjukhuset. Notan börjar bli rejält saftig trots försäkring och allt. Fast viktigast av allt är att han blir frisk. Och förblir så (för våra orosmagars och försäkringens skull...) En härlig start på semestern.
Men det är sol, lagom varmt och trots allt ledigt. Något kan man ju alltid glädja sig åt. Kvällens konsert med Martha Wainwright t ex.

2 kommentarer:

  1. Skuttan har haft feber i två dagar men är nu bra - peppar peppar. Bara feber, inget annat! Konstigt. Tänk, jag hade missat hur BRA Martha Wainwright är (googlade henne nu) Jag har dålig koll på musik nuförtiden, det är för mkt Mamma Mu ;) Läste att hon ska spela på KB, maken har spelat där för många många år sen. Är lite avis på dig...ha det så bra!

    SvaraRadera
  2. Soffy: Ja, det är ju det där med "bara" feber - är det liksom möjligt eller har man då missat något annat allvarligt?! Så går vi omkring här hemma och funderar (eller, ja, JAG...). Hon är gnällig och har även nu lite feber. Fast egentligen en så anspråkslös variant att hon kunnat gå på dagis enligt normerna.
    Jag har också dålig koll på musik nuförtiden och det gör faktiskt lite ont eftersom jag tycker att jag hade god koll för bara fem år sedan... Men en del har ju hänt. Martha introducerade min syster mig för och hennes texter är riktigt riktigt bra. Jag gillar ju hennes kära bror också, Rufus. Han är inte heller dum på textsidan. Vad spännande att din make spelat på KB; då blir jag ju lite nyfiken...;)

    SvaraRadera