torsdag 24 juni 2010

Att vara ett team

Vi har sannerligen jobbat på det. Teamarbetet. Och jag måste säga att jag tycker att det går bra; riktigt bra t o m. (Förutom de kassa nätterna då, förstås.)
Jag och min kära make är grymt effektiva. Sällan behöver vi dubbelkolla att den andre gjort vad hon/han förväntas göra. Allt flyter på. Det är skönt. Och kanske just för att det varit en resa dithän. Målet är enormt värt allt besvär på vägen, för det där att känna att det är rättvist är banne mig inte en bisak. Inte för mig. Jag kan ligga och skruva mig på nätterna över att saker inte är rättvisa. Och därför är det väldans skönt att i hjärtat veta att det inte är det som håller mig vaken utan att det just nu är Pyddens nedre hörntänder som ställer till det. Det och Rubinens mardrömmar.
Fast i natt fick vi sova obrutet från 23.00 till kl 5.00. Det är ett hallelujah-moment för mig. Underbart, underbart, ljuvligt, ljuvligt! Och snart är det midsommar (och en predikan ska författas. Kanske kommer den handla om sömn...;))!

3 kommentarer:

  1. Teamarbete är verkligen guld värt! Vi har också alltid hjälpts åt med det mesta hemma men den senaste tiden har jag känt att jag har dragit det tyngsta lasset. Och sådant tär faktiskt, både på en själv och på förhållandet eftersom den som gör mest ofta blir lite sur.. ;) Så vi satte oss ner och skrev ner alla sysslor som ska göras i vår vardag och delade upp allt - helt rättvist. Sedan dess är allt bara så mycket bättre och inget mer tjat!

    Härligt att ni fick så mycket sammanhängande sömn, det är verkligen jobbigt när man inte får sova.

    Ha en härlig midsommar! Kram

    SvaraRadera
  2. ja, predika om sömn! fast risken finns väl att du då predikar för de redan frälsta ;)
    önskar dig en fin midsommar på alla vis, med mycket sol, lagom jobb och massor med sömn...

    SvaraRadera
  3. Ingela [All is pretty]: Ja, det där med listande och att faktiskt i det se ALLT som görs som värdiga och riktiga uppgifter; det är förmodligen enda vägen. T ex är det ju svårt att mäta hur mycket tid allt plockande tar("När jag ändå är på väg till köket kan jag ju plocka med mig glaset som står på bordet"-tänket). Där uppkommer den mesta av min irritation. Men det har faktiskt också blivit mycket bättre sedan vi delat på föräldraledigheten. Det är väl helt enkelt mycket lättare att se vad som behöver göras om man spenderar mycket tid hemma;)...
    Hoppas ni haft och har en fin midsommar ni också! Kram

    fru a: Jo, förmodligen och dessutom har de väl glömt hur det var...
    Och tack! Hoppas bröllopet var en riktig 100-poängare i festväg! Det är du värd!

    SvaraRadera