lördag 6 februari 2010

Tillbaka i verkligheten

Tassade in en timme efter planlagd hemkomst i torsdags natt. Försenad färja av oklara skäl... Ganska kort därefter hämtade jag in en liten snuvig och hostig Pydd som stelnade till i min famn och liksom insåg att jag varit borta. Ytterligare en liten tid senare bytte jag rum och lade mig på den sedvanliga madrassen bredvid Rubinen som säger: "Mamma har åkt med Berlin och är i hemmahuset igen!".

Inget av barnen har verkat vilja "straffa" mig för att jag varit borta och inte heller maken, som skött allt här hemma med yttersta finess och elegans. Jag kan ju lugnt säga, att jag inte hade varit lika avslappnad om det motsatta scenariet gällt... Nästa vecka ska jag ha min första ensamma natt med två barn och det känns som en tillräckligt kämpig testomgång. Och nu är det tvätt, städ och annat kul som gäller. Härliga helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar