torsdag 18 februari 2010

Några intensiva dygn senare...

...har vi tvättat otaliga tvättar; på mitt jobb och i vår egen tvättstuga, fast före och efter ordinarie tvättider.
Har vi tröstat, torkat, tvättat, duschat och klätt om två sjuklingar, där äldst också är värst drabbad.
Har vi levt på resorb, vatten, proviva i olika smaker (och alla röda varianter visade sig vara en miss...), toast, rivet äpple och majsvälling.
Har vi faktiskt, bortsett från den första härligt kräkintensiva natten, fått sova gott, för att barnens farmor och farfar flyttade in i tisdags kväll och reste idag; farfar i morse, för att ta hand om kräksjuk kusin. Måste säga att jag är mäkta imponerad av deras mod...
Har vi läst mängder med böcker för olika åldrar.
Har vi sett ett antal dvd:er av olika kvalitet och sort. Bäst är "Pettson och Findus; Glömligheter" på danska...
Har vi inte varit utanför lägenheten i några större lovar. Det var tillräckligt för Rubinen att slänga slasket i morse.
Vet jag nu vad det innebär att hantera kräksjuka barn. Det var faktiskt första gången.

(Och peppar, peppar, så väntar vi vuxna fortfarande på om det ska visa sig att vi är smittade eller ej...)

4 kommentarer:

  1. Vad fina de är! Och så sött med likadana pyjamasar!
    Skönt att ni vuxna klarade er.
    kram!

    SvaraRadera
  2. C: Ja, jag har en sådan där löjlig förkärlek för barn i likadana kläder. Jag tror att det hänger samman med bilder på mig och min syster när vi var små... Det här är dock den enda likadana outfiten som finns och råkade kunna fixas till på båda samtidigt. Kram!

    SvaraRadera
  3. Haha förlåt att jag skrattar, men jag känner igen mig i det där med röda varianter av dryck! Höll på att få hjärtsnurp när sambon serverade blåbärssoppa till nyss kräksjuk liten. Såg bara framför mig hur blåbärssoppan sprutade ut över hela soffan och sittpuffen. Men det gick vägen som tur var.

    SvaraRadera
  4. Kajsa: Jag hittade röda stänk i hela vardagsrummet OCH i badrummet efter sejouren med proviva jordgubb. Efter det blev det mango. Det ser något mindre makabert ut dessutom...;) Blåbär är ju förbjudet även ur få-bort-en-gång-för-alla-synpunkten. Jag tror inte ens galltvål funkar...

    SvaraRadera