fredag 11 februari 2011

Just nu, en fredag

...hetsäter jag choklad (så var det med den konsekvensen av detox), dricker kaffe och försöker ta mig ur den onda cirkeln av ständig konflikt med Rubinen.
Dagis är stängt idag och stängt tycks det även vara i försoningstältet.

Förhoppningen är att konflikterna tar en lätt paus medan lillasyster sover om en stund och att energin kan läggas på annat när vi efter det går ut och leker med dagiskompisen.

Egentligen skulle jag behöva jobba.

Så är min fredag just nu. Hur är din?

6 kommentarer:

  1. behöver också jobba men kommer inte loss med bilen.. o äter inte choklad än men ska iväg o köpa snart :D

    SvaraRadera
  2. hela familjen är insnöad. Varken bussar eller plogbilar syns till och snön är halvmeterhög...

    Har druckit kaffe nyss, och nu funderar jag och maken på att ta fram chokladen och se en film medan Lillan sover middag. Kanske en till kopp kaffe också.

    kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Suzan: Ja, det går inte riktigt att fatta här nere att snökaoset är ett faktum uppåt landet! Choklad är en bra ingrediens till vilken fredag som helst!:)

    C: Ojojoj. Fast lite mysigt också efter din beskrivning. Choklad och film låter inte alls dumt om man verkligen inte måste iväg. Kram tillbaka!

    SvaraRadera
  4. Har ätit både tårta och semla idag. Men, vad gör man inte efter att ha slutat på jobbet och gråtit en skvätt var 5:e minut under hela eftermiddagen. En omtumlande och gräddfylld fredag alltså. Kram!

    SvaraRadera
  5. Och missade det jag också skulle skriva: vad tufft med konflikterna. Och slitigt. Sixten är lite känslig nu, tror att det hänger ihop med den annalkande flytten, att han känner att det är något som håller på att hända och att det blir lite stökigt. För många plötsliga raseriutbrott blir det. Så jag kan känna igen mig i den där förhoppningen... Jag hoppas att ni fick en paus och att det funkade bra att gå ut och göra något annat en stund i alla fall. Kram

    SvaraRadera
  6. Anna ser dej: Låter som en omtumlande dag, fredagen; helt förståeligt! Snart kommer allt det där tumultet ligga bakom er och våren är också snart här!
    Jag börjar bli lite lätt matt av de där vredesutbrotten och tycker att det ska bli lite skönt att få möta sommaren med någon som fyller fyra år. Det ska bli lite bättre då, va? Kramar!

    SvaraRadera