tisdag 8 februari 2011

Ett brutet löfte

En gång i tidernas begynnelse (eller snarare för sisådär ett antal år sedan) lovade jag mig själv att aldrig någonsin inhandla crocs eller skor i liknande form och utseende. Inget ont om de som innehar sådana skor, men tanken att själv springa omkring med ett par kändes... olustig.

Löftet bröt jag häromveckan då både jag och maken fått bevittna Pyddens rörande och extremt övertygande besatthet av de övriga dagisbarnens crocsliknande skodon samt personalens vittnesbörd om hur hon ständigt stal crocsskor av de andra barnen.
Och idag köpte jag ett par till en avundsjuk storebror också.


Jaha, vad händer härnäst? Vilka löften bryter jag nästa gång?

5 kommentarer:

  1. ja, vad gör man inte för sina barn? :)
    Kanske blir nästa övertramp att köpa en sån där gräslig prinsessklänning? *hoppas inte*

    kram!

    SvaraRadera
  2. C: Nej, precis. Fast vissa principer måste ju stå annars rasar nog min självbild och stolthet på en och samma gång. Prinsessklänning skulle helt klart bidra till det.:) Kram!

    SvaraRadera
  3. Klackar till dig???? Hur går det? Och på tal om löften. Min äldsta försökte jag hålla ifrån allt rosa (och varför kan man sannerligen fråga sig så här i efterhand...) min yngsta får varje Barbiefilm hon pekar på. :D

    SvaraRadera
  4. Haha! I början när crocsen blev populära lovade jag detsamma. Men det tog inte lika lång tid för mig att ge mig... Nu har ALLA i hela familjen... Jag med. Suck. Det stör mig att de är så sköna och praktiska - för de är ju så himla fula!

    SvaraRadera
  5. Librarybeth: Ja, jag jobbar på det...;).
    Vissa grejer är onekligen ganska larviga som principer. Inte minst när det mest är koketteri... Och i allmänhet gör ju förbud att det skapas en backlash. Så hade jag inte gett efter kanske barnen gått med crocs i alla sammanhang alltid;)...

    Lena: De är ju verkligen riktigt riktigt fula. Hade det inte varit möjligt att göra dem lite snyggare? För jag har ju också fattat att de är grymt bekväma...:)

    SvaraRadera