fredag 4 februari 2011

Fredagsstök

Idag är jag hemma med en lätt febrig dotter som glatt kom in i morse och sjöng "Staffan var en stalledräng" för resten av familjen. När hon lagt sig till rätta mellan mig och Rubinen sa hon med bestämd röst:

"Jag vill inte att du pillar på mig, R. Du får inte pilla på mamma heller. Du får inte pilla på täcket."

Som tur var slutade hon förmaningarna med ett uppmanande
"Kraaaaam!".
Ytterligare tur var att Rubinen för en gångs skull var på ett gott morgonhumör så han tog allt med ro och kramade henne.

Nu har vi lämnat storebror, tvättat fem tvättar, fikat med min kollega och kompis M samt handlat semlor till eftermiddagsfika. Framför oss har vi ytterligare tvättstök, storstädning, lunch, tupplur (Pydd), hämtning av Rubin samt klippning av densamme.

Känns som att det är en dag med flyt trots allt. Fast glamouren får jag suga lite på...

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att semlor låter glammigt, kör på det :)

    SvaraRadera
  2. Yogamamma: Jo, i teorin! Sen lyckades de här givetvis vara aningens för gamla... Fast det blev glamour att äta dem innan maten ändå!:)

    SvaraRadera