torsdag 24 februari 2011

God natt, natt

Bild lånad av adlibris.com

Denna lilla bok blev jag tipsad om av en bokhandlare jag är bekant med.
Han stack den i handen på mig och sa "Läs den här och så kan vi tala om den sen."
Nu har jag läst den. För Rubinen t o m (fast jag såg just på adlibris att de tycker att den är lämplig för barn mellan 6-9 år). Den är fin. Fantastiskt fin. Svårt det där med adjektiven egentligen och svårt att beskriva. Läs den!
Jag satt ju förstås min vana trogen med tårar i ögonen de sista sidorna och fick ta låååånga pauser i läsningen för att rösten skulle hålla.

3 kommentarer:

  1. Reserverad. Kommer med bokbussen nästa torsdag :)

    SvaraRadera
  2. Lena: Så bra! Hoppas att du inte blir besviken;).

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset! Jag älskar bra barnböcker och den här tror jag minsann att jag läst om någon annanstans också.

    SvaraRadera