måndag 18 april 2011

Näsan över ytan

Så känns det just nu när en våretapp snart är avslutad. Påsken ligger sent i år och energin som ska räcka över det rejäla pass som påsken innebär, kändes något på upphällningen förra veckan.
Bättre nu. Fast förkylningskänslan ligger där i halsen och stör.
Kanske ska jag kunna vara mer närvarande i nuet nu? I alla fall när påskveckan är till ända.

Under helgen insåg jag att Rubinen som närmar sig den magiska fyraårsåldern har börjat fundera över sakernas uppbyggnad.
Hur fungerar en toalett, hur fungerar magen, hur fungerar avloppssystemet och rören för vatten, hur får man göra mot varandra och varför? Mängder med frågor och oerhört spännande att fundera på saker som jag inte gjort på många år.

Att vädret tycks ha accepterat våren är inte sämre.

3 kommentarer:

  1. hoppas du hinner njuta mellan jobbandet i påsk. och förklara hur avloppssystemet fungerar :) eller kan du kanske ta in en konsult där? jag skulle inte ha en aning! kram!

    SvaraRadera
  2. Ha en toppenfin påskhelg, med jobb antar jag och lite ledigt - hoppas jag!!!!

    SvaraRadera
  3. fru a: Jodå, här ska det njutas också mellan jobbpassen (som inte är så förfärligt många faktiskt). Avloppssystemet; tja, jag hittar nog på...;) Kram!

    Librarybeth: Tack och detsamma till dig!

    SvaraRadera